Zdrowie

Zdrowe nawyki w kuchni

Zdrowe nawyki w kuchniCoraz więcej osób cierpi na dolegliwości związane z nieprawidłowym żywieniem. Zdanie „Jesteś tym co jesz” jest jak najbardziej właściwe. Im więcej w naszej kuchni tłustych potraw, pikantnego jedzenia, żywności wysoko przetworzonej, ogromne ilości pochłanianego cukru, tym bardziej nasz organizm daje się we znaki.

Im szybciej zaczniemy ograniczać niezdrowe jedzenie tym lepiej dla naszego organizmu. Już dziś z nasza pomocą ogranicz niektóre składniki i zmień nawyki w swojej kuchni na lepsze.

Smażone potrawy

Ogranicz smażenie mięsa, ryb lub innych produktów. Zacznij korzystać częściej z piekarnika, przygotuj mięso na parzę lub w grillu elektrycznym. Potrawy smażone mają negatywny wpływ na nasz organizm, tracą swoje witaminy i dostarczają nam szkodliwych związków. Jeśli już wybierasz smażenie, wybieraj tłuszcze o wysokiej temperaturze dymienia, np.: masło klarowane i olej rzepakowy. Olej lniany czy oliwa z oliwek to najzdrowsze oleje, ale całkowicie nie nadają się do smażenia.

Ogranicz cukier

Ogranicz spożywanie kolorowych napojów gazowanych, w małej puszce coli jest aż 7 łyżeczek cukru. Wyobraź sobie aż tyle w szklance herbaty! Coś strasznego! Jeśli jesteśmy już przy herbacie, staraj się jej nie słodzić, także kawy. Na początku może być odczuwalna zmiana, ale po jakimś czasie przyzwyczaisz się do smaku goryczki. Stawiaj na jogurty naturalne. Mały słodzony jogurt zawiera około ponad 4 łyżeczki cukru.

Zdrowe nie równa się zdrowe

W sklepach kipi od produktów fit, zdrowych itp. Nie dajmy się oszukać! Sprawdzaj etykiety. Można spotkać produkty fit, które zawierają minimalnie mniej cukru niż normalny produkt. Niech nie przyciągają Cię wielkie literki: obniżona zawartość cukru, mniej tłuszczu, itp. Zanim weźmiesz do koszyka taki produkt, porównaj jego skład z normalnym produktem, możesz się zdziwić.

Soki, owoce i warzywa

Nie musimy pisać jakie są dobre dla naszego organizmu. Jeśli nie spożywasz ich w ogóle, postaraj się wprowadzić do codziennego jadłospisu co najmniej jeden owoc, warzywo. Warto zjeść na śniadanie jabłko czy banana, dodać do jogurtu naturalnego czy owsianki. Soki wybieraj te, które zawierają naturalne cukry zawarte w owocach.

Przypominamy – „Jesteś tym co jesz”, zadbaj o swoje zdrowie już dziś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *